Autor stránek

Autor stránek

ADMIN:
fujky
800px-Messerschmitt_Bf_109E4.jpg
Messerschmitt Bf 109 byl standardním stíhacím letadlem Luftwaffe v průběhu celé druhé světové války, i když byl od roku 1942 částečně nahrazován stíhačem Focke-Wulf Fw 190 a ke konci války též proudovým stíhačem Messerschmitt Messerschmitt Me 262.

Vývoj

Firmy Arado, Focke-Wulf a Heinkel obdržely v únoru roku 1934 požadavky na vývoj jednoplošné stíhačky, která by nahradila dvouplošník Heinkel He 51, požadavek byl předán i tehdejší firmě Bayerische Flugzeugwerke, kde pracoval i Willy Messerschmitt a na konci léta začal vývoj letounu Bf 109, který vycházel z typu Bf 108. Šlo o jednomístný dolnoplošník se zatahovacím podvozkem a zakrytou kabinou.

První prototyp, označený jako Bf 109 V-1, vzlétl 28. května 1935. Jelikož se upustilo od motoru BMW 116 a motor Junkers Jumo 210C ještě nebyl k dispozici, byl stroj poháněn britským motorem Rolls-Royce Kestrel IIs o výkonu 584 koní. Druhý prototyp Bf 109 V-2 vzlétl 12. prosince 1935. 8. dubna 1936 vzlétl Bf 109 V-3, jenž nesl i výzbroj. Po zkouškách v Travemünde bylo opuštěno od vnitřní pumovnice So-3 pro nedostatek roznětek SC 10. Po vzletu prototypu Bf 109 V-4 23. září 1936 byl letoun Bf 109 V-3 poslán do Španělska. 30. listopadu 1936 ho prototyp Bf 109 V-4 následoval. Letoun byl zprvu neoblíbený - konstrukce trpěla velkým zatížením a stroj měl i těsný kokpit. Po řadě zkoušek byl však roku 1936 vybrán jako hlavní stíhačka pro Luftwaffe.

Technické údaje

* Osádka: 1 (pilot)
* Rozpětí: 9,924 m
* Délka: 9,02 m
* Výška: 2,6 m
* Nosná plocha: 16,05 m²
* Plošné zatížení: 199,8 kg/m²
* Hmotnost prázdného stroje: 2247 kg
* Vzletová hmotnost: 3148 kg
* Maximální vzletová hmotnost: 3400 kg
* Pohonná jednotka: 1× kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec DB 605A-1
* Vzletový výkon motoru: 1475 k (1084,8 kW)
* Poměr výkon/hmotnost: 0,33 kW/kg

Výkony

* Maximální rychlost: 640 km/h ve výšce 6300 m
* Cestovní rychlost: 590 km/h ve výšce 6000 m
* Dostup: 12 000 m
* Stoupavost: 17 m/s
* Dolet: 850 km, s přídavnými nádržemi 1000 km

Výzbroj

* 2× 13mm kulomet MG 131
* 1× 20mm kanon MG 151/20 (nebo 1× 30mm knón MK 108, G-6/U4)
* 1× 300l přídavná nádrž nebo 1× 250kg (550lb) bomba nebo 4× 50kg (110lb) bomby (G-6/R1)
* 2× Wfr. Gr.21 rakety (G-6 s R2)
* 2× 30mm kanon MK 108 pod křídly (G-6 s R4)
* 2× 20mm kanon MG 151/20 pod křídly (G-6 s
800px-Bf109F_3Seiten_neu.jpg

Líbí se vám tento letoun?

Ano (27 | 87%)
Ne (4 | 13%)
Breitling Jets

Breitling Jets

Letka 7 Albatrosů
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one