Autor stránek

Autor stránek

ADMIN:
fujky
mig3 image.jpg
Stíhací letoun MiG-3 byl přímým pokračovatelem typu MiG-1. Letoun měl špatné vlastnosti při bojích v nižších letových hladinách, ale byl vynikající ve velkých výškách. Proto bylo využíván k taktickému vzdušnému průzkumu a jako výškový stíhací letoun u protivzdušné obrany

Vývoj

Oproti letounu MiG-1 došlo u nového typu k několika změnám. Do strany se otevírající kryt kabiny byl nahrazen dozadu odsouvatelným krytem, zvýšil se objem nádrží paliva, došlo k úpravám nosné plochy, letadlo bylo osazeno novým typem vrtule a většími pneumatikami. Zanedbalo se ale prodloužení zadní části trupu s ocasními plochami ležícími příliš blízko ke křídlům, což nezajišťovalo dostatečnou podélnou stabilitu.

Bojové užití

Problémy s uvedením do bojové činnosti byly u letounu MiG-3 stejné, jako u jeho předchůdce MiG-1. Piloti nebyli řádně vycvičeni k jeho ovládání, letadlo se nehodilo k bojům v nižších letových hladinách, které na východní frontě dominovaly. Proto byly tyto letouny převeleny k jednotkám protivzdušné obrany a k leteckému průzkumu. A právě ve výškách si sovětští piloti velice cenili rychlosti MiG-3. Výroba pokračovala do roku 1942, vyrobeno bylo 3322 kusů. Stroje létaly u protivzdušné obrany až do konce války.

Technické údaje

Posádka: 1 (pilot)
Délka: 8,25 m
Rozpětí: 10,20 m
Plocha křídel: 17,44 m²
Prázdná hmotnost: 2 595 kg
Vzletová hmotnost : 3 350 kg
Pohonná jednotka: motor Mikulin AM-35A
Výkon pohonné jednotky: 1 007 kW

Výkony

Maximální rychlost: 640 km/h
Dolet: 1195 km
Dostup: 12 000 m

Výzbroj

1x kulomet ráže 12,7 mm
2x kulomet ráže 7,62 mm
6x neřízené rakety RS-82 nebo až 500 kg bomb
Mig 3.jpg
Breitling Jets

Breitling Jets

Letka 7 Albatrosů
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one